Ekstern IT-afdeling
Infowise er er din eksterne IT-afdeling, der holder styr på dine daglige aktiviteter, processer og opgaver, så du ikke skal tænke på den daglige IT-drift.
Du kan altså trygt og sikkert koncentrere dig om dine egne kernekompetencer og overlade IT-driften og din IT-infrastruktur til Infowise. Vores team af eksperter sikrer stabil drift, proaktiv vedligeholdelse og hurtig respons på eventuelle tekniske udfordringer.
Her er nogle af de almindelige tjenester og former for bistand, vi som IT-partner typisk tilbyder
Vores IT drift afdeling overvåger løbende systemer for at opdage og reagere på eventuelle problemer, der opstår. De udfører fejlfinding for at identificere og løse problemer så hurtigt som muligt.
Vi sørger for oprettelse, konfiguration, vedligeholdelse og overvågning af servere, samt håndterer opgraderinger, sikkerhed og fejlfinding.
Ud over at tilbyde design/arkitektur samt implementering af netværk, så tilbyder vi også drift samt overvågning af netværk. Netværket er kernen i en god og stabil infrastruktur og et vigtigt parameter i at sikre effektive og glade medarbejdere.
Vi er eksperter på Cisco netværk og kan også hjælpe med drift af andre netværks-løsninger. Vi kan også tilbyde en komplet Cisco-baseret netværksløsning ”As a Service” hvor du betaler et månedligt fee og så står vi for al hardware, overvågning, drift og support.
Vi hjælper med implementering af sikkerhedsforanstaltninger, herunder backup, firewall, antivirus, adgangskontrol og andre løsninger for at beskytte mod trusler og uautoriseret adgang.
Evaluering og justering af IT-infrastrukturen for at imødekomme ændrede krav og for at sikre, at den kan håndtere belastningen.
Vi rådgiver jer også om rette valg af licensprogram for at sikre optimal pris og udnyttelse af licenser.
Vi hjælper med valg og indkøb af hardware og software, herunder servere, arbejdsstationer, skærme, tastaturer, mus og meget mere.
Du kan som kunde hos os, også få et login til vores web shop og selv løbende bestille det hardware og tilbehør jeres virksomhed har brug for. Altid til aktuelle priser, med de rigtige garantier og med mulighed for at lave en returaftale op jeres brugte elektronik, så det havner de rigtige steder.
Implementering af softwareopdateringer, sikkerhedsopdateringer og rettelser for at sikre, at systemerne er opdaterede og beskyttede mod sårbarheder.
Identifikation og løsning af tekniske problemer og udfordringer, der opstår i it-infrastrukturen.
Dette inkluderer administration af data, herunder oprettelse og vedligeholdelse af filsystemer, sikkerhedskopiering og gendannelse samt håndtering af storage.
Vores erfarne supportere står klar til at yde hjælp og support til brugere, der støder på problemer med deres computere eller software. Vi besvarer over 90% af alle telefonkald inden for få minutter så dine brugere får en god oplevelse og hurtigt får hjælp til at komme videre.
Det er vigtigt at vedligeholde detaljeret dokumentation over systemkonfigurationer, procedurer og fejlfinding, da dette kan være afgørende for at løse fremtidige problemer.
Sikkerhed er afgørende for at beskytte organisationens data og systemer mod uautoriseret adgang, angreb og datatab. Dette omfatter backup, firewall sikkerhed, antivirus, antimalware, intrusion detection/prevention, VPN og andre sikkerhedsløsninger, der er afgørende for at beskytte organisationens data og systemer.
Infowise kan yde rådgivning om og stå for implementering af nødvendige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte virksomhedens data og systemer mod trusler og overholde relevante lovgivningsmæssige krav. Vi kan hjælpe jer 24/7 hvis uheldet er ude og få genskabt jeres it-systemer.
Vi hjælper med uddannelse og træning af jeres medarbejdere for at sikre, at de er kompetente i brugen af virksomhedens IT-systemer og -applikationer.
Flexfone er en Cloud telefoniløsning uden binding, der samler al din kommunikation i en samlet løsning og nemt integreres på tværs af enheder: bordtelefon, mobil og Softphone, samt en lang række andre funktioner, som adskiller løsningen fra mange andre.
En stabil og effektiv IT-drift er en af grundstenene i din forretning
– Jan Rohde Hansen
Systemkonsulent
En ekstern IT-leverandør er ofte opdateret med de seneste teknologier og bedste praksisser i branchen. Dette kan hjælpe virksomheden med at drage fordel af innovative løsninger og undgå at blive teknologisk forældet.
Eksterne IT-leverandører har ofte erfaring med at implementere IT-løsninger på tværs af forskellige brancher og kan derfor implementere løsninger mere effektivt og hurtigere end en intern afdeling.
En ekstern IT-afdeling kan have et mere omfattende billede af de aktuelle risici og trusler i IT-landskabet og kan derfor hjælpe med at implementere foranstaltninger til at beskytte virksomheden.
Ved at outsource IT-opgaver kan virksomheden frigøre tid og ressourcer til at fokusere på sin kerneforretning og strategiske initiativer.
Det er vigtigt at bemærke, at mens der er mange fordele ved at outsource IT, er det også vigtigt at vælge den rette leverandør og have en klar og veldefineret kontrakt, der beskriver ansvarsområder, servicekvalitet og forventninger. Derudover bør virksomheden fortsat have et passende niveau af intern IT-ekspertise og styring for at sikre en vellykket outsourcing-strategi.
Det findes der ikke et kort og præcist svar på. Men vi tilbyder gerne at gennemgå dit eksisterende setup og dine behov, og på baggrund af dette komme med et kvalificeret bud på prisen for at drifte din IT-infrastruktur.
Kontakt os for uforpligtende tilbud her.
Øg din it-sikkerhed ved at investere i avanceret antivirus software, firewall, backup-system og regelmæssig trusselsanalyse.
Sørg også for at have klare politikker og procedurer for adgang til data og brug af internettet for dine medarbejdere, både når de er på arbejdspladsen og arbejder hjemmefra. Regelmæssig revision og opdatering af disse procedurer er vigtigt for at holde dem relevante og effektive.
Ydermere er der flere mindre tiltag, som du som IT-ansvarlig kan implementere på tværs af organisationen. Det bør som et absolut minimum være to-faktor godkendelse, samt klare retningslinjer for sikker datadeling.
Vi anbefaler også at have en stærk beredskabsplan klar, som sikrer din virksomhed i tilfælde af brud på sikkerheden. Beredskabsplanen bør suppleres af en løbende risikoovervågning og test af jeres IT-systemer.
Ved at outsource IT-driften, kan virksomheden ofte spare penge på lønninger, uddannelse og infrastruktur, da den eksterne leverandør har specialiseret sig i at levere IT-tjenester på tværs af flere kunder og kan drage fordel af økonomisk stordrift.
Det kan sagtens betale sig at outsource IT-driften, uanset størrelsen på din virksomhed. Typisk vil omfanget og ressourcerne blot være forskellige, om man driver en mindre eller større virksomhed.
Uanset hvad, er hovedformålet at frigive tid til, at du kan fokusere på dine kernekompetencer.
Vi mener ikke at ”one size fits all” og kan sagtens differentiere ”outsourcing” så det passer til jeres virksomhed. Har I eksempelvis gode dygtige interne ressourcer til at håndtere specifikke workloads er det naturligt at lade jer fortsætte med selv at drive dette – så kan vi håndtere opgaver som I finder meget tidskrævende eller opgaver hvor I selv mangler kompetencer.
Det er meget svært at sætte et konkret beløb på en potentiel besparelse. Men du er altid velkommen til at kontakte os for et uforpligtende tilbud.
Det er vigtigt at vedligeholde detaljeret dokumentation over systemkonfigurationer, procedurer og fejlfinding, da dette kan være afgørende for at løse fremtidige problemer.
Derfor anbefaler vi at allokere interne ressourcer til dokumentering eller alternativt outsource dokumentation og rapportering til en pålidelig IT-leverandør.
IT driftsfolk overvåger løbende systemer for at opdage og reagere på eventuelle problemer, der opstår. De udfører fejlfinding for at identificere og løse problemer så hurtigt som muligt.
IT-overvågning er din sikkerhed for, at eventuelle IT-trusler eller problemer ikke eskalerer, så du bliver nødsaget til at bruge unødvendige penge og ressourcer på at genoprette sikkerheden.
Hvis en virksomhed opererer på tværs af geografiske områder, kan en ekstern IT-leverandør muligvis levere support og tjenester på tværs af disse områder.
En ekstern IT-afdeling kan ofte skalere op eller ned i overensstemmelse med virksomhedens behov. Dette kan være særligt nyttigt i perioder med vækst eller omstrukturering.
Serveradministration indebærer oprettelse, konfiguration, vedligeholdelse og overvågning af servere. Det omfatter også håndtering af opgraderinger, sikkerhed og fejlfinding.
Netværksadministration omfatter opsætning, vedligeholdelse og overvågning af netværksudstyr som routere, switches, firewall-enheder og andre komponenter, der muliggør kommunikation mellem forskellige enheder i et IT-miljø.
Kompetent og ærlig rådgivning
Vores erfarne team af IT-konsulenter er dedikerede til at forstå din virksomheds unikke behov og udfordringer. Vi skræddersyr de løsninger, der matcher dine forretningsmål og sikrer en effektiv IT-drift.
Vi skaber stabile IT-løsninger til virksomheder og antenne-foreninger i alle størrelser i hele Danmark.
Infowise Services ApS
Odense
Hollufgårds Allé 8-10,
5220 Odense SØ
Svendborg
Jessens Mole 15, 1. sal
5700 Svendborg
CVR: 35816011
Genveje
Bliv kontaktet af en af vores specialister, som står klar til at rådgive dig.
Vi kommer gerne og besøger din virksomhed for at blive klogere på jeres behov.
Tilmeld dig et månedligt nyhedsbrev og få branchenyheder, tips, samt andet godt.
Tilmeld dig et månedligt nyhedsbrev og få branchenyheder, tips, samt andet godt.