Office 365

Workshop hos Infowise – Cloud og Office 365

Kom til workshop hos Infowise

Infowise tilbyder gratis workshop med brunch i vores smukke lokaler på Hollufgaard.

Brug nogle få timer i godt selskab med andre virksomheder og få serveret kvalificeret input omkring Microsoft Cloud. Vi giver dig et overblik over funktioner og muligheder, og vi vil demonstrere, hvordan de bruges i praksis. Der er begrænsede pladser, så meld hurtigt tilbage på nedenstående mail. Det er først til mølle princippet. Workshop henvender sig primært til beslutningstagere og it-ansvarlige i virksomheden.

Cloud workshop afholdes torsdag den 14. december fra 8.30 til 11.30.

Vi glæder os til at se dig. Du vil helt sikkert få et godt overblik, ny viden og inspiration… og ikke mindst en god brunch i godt selskab og hyggelige omgivelser.

Hvis du ønsker at tilmelde dig, bedes du sende en mail til Bjarne på bsb@infowise.dk – herefter sender vi en bekræftelse, og yderligere information.

Nyhedsmail – Cloud og Office 365

Temaet for denne nyhedsmail er Cloud og Office 365.

Der er mulighed for at deltage i workshop hos Infowise den 14/12 fra 8.30 til 11.30

Cloud ifølge Infowise

I denne nyhedsmail har vi valgt temaet Cloud.

Vi vil helt overordnet forsøge at formidle de erfaringer, vi har gjort os i løbet af de sidste 3-5 år.

Det er ikke muligt at komme rundt om alle aspekter i en mail. Vi tilbyder derfor en gratis workshop, så du kan få et godt overblik og nyttige informationer om mulighederne.

Læs hele nyhedsmail her

 

Spændende nyheder i Microsoft Office 365

O365freeTrail

Nu begynder Office 365 at tage form og skabe ekstra værdi for virksomheder

Her beskrives kort 2 nye spændende muligheder.

Direkte login på Windows 10 med din Office 365 konto

Det er nu muligt at logge direkte på Windows 10 med din Office 365 konto.

Ikke til en server som står i virksomheden, og ikke lokalt på maskinen. Herved behøver man ikke en lokal server, men beholder alligevel kontrollen over den laptop og den bruger, der logger ind.

Når du logger direkte ind på Office 365 fra din arbejdsstation, er du sikkerheds-godkendt til at få adgang til alle Office 365 tjenester: Office, Sharepoint, Mail, Onedrive, Skype osv. – og derfor skal du ikke logge ind igen, og det er både en lettelse og en tidsbesparelse.

Nyt og mere brugervenlig interface til Sharepoint i Office 365.

Mange virksomheder har ikke taget springet til at benytte Office 365 Sharepoint i stedet for den traditionelle fil-server, og “hånden på hjertet”, det har været forståeligt!

Sharepoint har et meget primitivt og kedeligt bruger-interface uden de mest basale funktioner, som man er vant til fra Windows. Så basale funktioner, som at kopiere, flytte eller omdøbe dokumenter, var meget besværligt.

Det bliver der nu heldigvis rettet op på af Microsoft. Det nye interface er ude i test, og det ser meget lovende ud. Det giver umiddelbart de funktioner, vi har savnet, og som vi kender fra den almindelige stifinder og ikke mindst fra Microsoft’s egen OneDrive og fra Google Drev.

Konklusion

Ovenstående to “nye” funktioner betyder, at virksomheder nu for alvor skal overveje at gå fuldt ind i Office 365 verdenen.

Ønsker man at gå denne vej, gælder det om at få lagt en plan for flytning af dokumenter fra den gamle filserver til Sharepoint. Det er vigtigt at pointere, at Sharepoint rummer mange flere muligheder end blot dokument-opbevaring, og disse muligheder kan virksomhederne med fordel begynde at udnytte, for at kunne optimere arbejdsgangene i virksomheden.

Kontakt Gert Christiansen på 40807035 eller på gc@infowise.dk, hvis du ønsker at drøfte mulighederne med Office 365 i din virksomhed.

Laptop og tablet i én fleksibel og mobil enhed

Surface1

Hos Infowise har vi efterhånden en masse erfaring med Microsoft Surface Pro i kombination med Office 365.

Vi bruger selv Surface og Office 365 i det daglige arbejde, hvilket giver os en masse praktisk erfaring.

I øjeblikket oplever vi, at en del af vores kunder tager Surface til sig som erstatning for den traditionelle PC/laptop.

Hvorfor så erstatte laptop med Surface?

  • Den fungerer som en laptop, og kan samtidig også fungere som tablet.
  • Den er lige så kraftfuld som en god laptop.
  • Grafiken er fuldt ud på højde med en god laptop.
  • Der kan tilkobles flere eksterne enheder f.eks. 1 eller 2 eksterne skærme.
  • Det nye tastatur er af rigtig god kvalitet.
  • Den vejer/fylder mindre og den er lydløs.
  • En Surface Pro spiller perfekt sammen med Office 365.

 

Ny Microsoft kompetence til Infowise

MS Logo - hvid baggrund

Som Microsoft Partner har Infowise gjort sig fortjent til endnu en kompetence nemlig “Small and Midmarket Cloud Solutions”.

Dermed har Infowise nu fået Microsoft’s blåstempling af, at vi kan håndtere Microsoft løsninger i både traditionelle onsite løsninger og i Cloud løsninger som f.eks. Office 365.

For at opnå denne kompetence skal man have godkendt 3 kunde referencer, man skal i løbet af de sidste 12 måneder have fået 10 nye kunder med mindst 150 nye bruger licenser. Herudover skal der være mindst 2 teknikere med de relevante certificeringer.

Det betyder, at virksomheder trygt kan inddrage Infowise, både når der skal rådgives omkring den bedste løsning, når løsningen skal implementeres og når løsningen efterfølgende skal serviceres.

 

 

Infowise hosting

Når du vælger hosting hos Infowise, får du det bedste fra 2 verdener!

Du får Infowise – den lokale leverandør med den gode og personlige service, som kender dit it-behov, og som med sine kompetencer og erfaring, kan designe lige netop den løsning, der passer til dit behov, både hvad angår pris og funktionalitet. En leverandør som ikke kun håndterer hosting, men også det lokale it.

Du får Microsoft – den store globale leverandør med den store muskel, hvis systemer er altdominerende i erhvervslivet. Det gælder også deres hosting ydelser, som er i rivende udvikling. Med Office 365 og Azure har de lagt afstand til konkurrenter og tilbyder funktionalitet, priser og sikkerhed i en klasse for sig. Det betyder, at mindre og mellemstore danske virksomheder får adgang til funktionalitet og fleksibilitet, som førhen kun var forbeholdt store virksomheder.

AzurO365

En hosting løsning fra Infowise er baseret på en kombination af Microsoft Office 365 og Azure.

Office 365 indeholder de kendte Office programmer fra Microsoft, Exchange mailsystem samt en del flere ydelser, så som Skype, Sharepoint, OneDrive med flere. Azure er en platform som benyttes til at etablere servere og tjenester. Et eksempel kunne være en server til virksomhedens økonomisystem (ERP-system), en terminalserver, en filserver osv. Et eksempel på en relevant tjeneste kunne være ekstra sikkerhed via SMS kode, backup, Disaster Recovery, redundant site, RemoteApp, fjernadgang osv. Der er rigtig mange tjenester, og der kommer hele tiden nye til.

Læs mere om hvorfor Infowise hosting rummer store fordele for din virksomhed her.

Dofk fik styr på det hele med hjælp fra Infowise og Tele it

dofk-logo

Minimering af kompleksitet og udgifter, tilfredse brugere og den bedst mulige vej fra det gamle til det nye.

Det var de vigtigste fokuspunkter, da brancheorganisationen dofk skulle opgradere dens it-infrastruktur –  Infowise har fungeret som samarbejdspartner gennem hele forløbet.

Der skulle findes den helt rette samarbejdspartner til at opgradere og konsolidere it-området. Det var det vigtigste for dofk – Danmarks organisation for selvstændige frisører og kosmetikere. Derfor faldt valget på Infowise og Tele it. Samarbejdet om dofks it-opgradering har indeholdt mange forskellige elementer: Nyt telefoni-system, nyt server-setup, implementering af fibernetværk. Også Microsoft Office 365 indeholdende mail, OneDrive og nyeste Office har været en del af opgraderingen. Sidst, men ikke mindst er it-sikkerheden blevet oprustet i form af ny central firewall og ny antivirus på alle arbejdsstationer.

Netværkstegning

Et vellykket projekt.

Projektet gik godt, men ikke uden problemstillinger, forklarer Gert Christiansen, der har fungeret som projektleder for samarbejdet. Men takket være grundig forberedelse, et godt samarbejde og teknikere med de rette kompetencer, er alle udfordringer blev løst. Projektet er nu gennemført til alles tilfredshed, og inden for det aftalte budget. Det er gjort i en god ånd og med et oprigtigt ønske fra alle parter om, at projektet skulle være en succes.

Læs om hele forløbet og hvorfor, projektet blev en succes i denne Case-story.

 

Prøv din egen Microsoft Office 365 – gratis og uforpligtende

O365freeTrail

A

Vi hjælpe dig i gang!

Send blot en mail til

Gertgc@infowise.dk

 

Office 365 indeholder alle de velkendte Office-programmer.

Office prog_2

Få en komplet, installeret Office-oplevelse på tværs af pc, Mac, Windows-tablets, iPad® og Android-tablets samt de fleste mobile enheder. Hver bruger kan installere Office på 5 pc’er eller Mac-computere, 5 tablets (Windows, iPad og Android) og 5 telefoner.

Office understøtter pc’er og Windows-tablets, der kører Windows 7 eller nyere, samt Macs, der kører Mac OS X 10.6 eller nyere. Office til iPad kan installeres på iPads med version 7 eller nyere. Office til Android kan installeres på tablets med Android KitKat version 4.4 eller nyere

Arbejd overalt, når du har brug for det

Tag dit kontor med dig overalt. Med alle de velkendte Office-programmer i skyen er du fleksibel, og kan arbejde uanset hvor du befinder dig. Du har adgang til alle programmerne, hvor end du er.

E-mail- og kalender-synkronisering

Med Office 365 kan du give adgang til virksomhedens mail, fildeling og onlinemøder, uden at du går på kompromis med sikkerheden.

Brug professionel mail med en righoldig og velkendt Outlook-brugergrænseflade, som du kan få adgang til fra skrivebordet eller fra en webbrowser ved hjælp af Outlook Web App. Få en postkasse på 50 GB pr. bruger, og send vedhæftede filer på op til 25 MB.

Online fillagring og -deling med OneDrive

Bedre samarbejde. Med online fildeling kan dine medarbejdere samarbejde på tværs af afdelinger og virksomhedsprogrammer, hvor end de sidder.

Online møder, Chat, Status m.m.

Vær vært for onlinemøder med lyd og video ved hjælp af skærmdeling med et enkelt klik og HD-videokonferencer. Chat med dine kollegaer, eller vis din aktuelle status, så kollegaer kan se om du er tilgængelig.

Er din virksomhed toptunet til 2015

MB

Hvad er en moderne virksomhed?

For små og mellemstore virksomheder kan teknologien gøre forskellen for succes i dit firma – du kan skille dig ud fra dine konkurrenter, uanset deres størrelse.
Den moderne virksomhed har et forspring til konkurrenterne, fordi de bruger teknologien som en forretningsfordel. Ifølge en undersøgelse, der er foretaget af Boston Consulting Group, udkonkurrerer teknologiledere deres konkurrenter på markedet, de skaber job næsten dobbelt så hurtigt som andre små virksomheder, og deres årlige indtjening stiger 15 % hurtigere.

Få inspiration i nedenstående pdf-dokument…

Otte måder at bruge teknologi som differentiator på

 

1 2