Implementering og drift

Opgradering af it-infrastruktur hos Kuma A/S

Kuma vask_4

Kuma A/S fik opgraderet deres it-infrastruktur

Da Kuma A/S skulle have opgraderet deres it-systemer, hjalp infowise. Efter grundigt forarbejde blev der i samarbejde fundet frem til den bedste løsning. 

Kuma A/S er en virksomhed, som producerer helstøbte vaske og bordplader til badeværelser og køkkener. Kuma er markedsledende i Danmark på deres område.

Rådgivning
Infowise er i gang med at opgraderer Kuma’s it-infrastruktur, men forud er der foregået en proces, hvor Kuma, med Infowise som rådgiver, har drøftet fordele og ulemper ved forskellige mulige løsninger.

Selv om Kuma må betegnes som en mindre virksomhed, har den alligevel et ret kompliceret setup, som først rigtig viser sig, når man går et spadestik dybere. Derfor har det været vigtig for Kuma at få et overblik, inden der blev truffet en beslutninger  om løsning og leverandør. I samarbejde med Infowise blev der lavet et beslutningsgrundlag, som Kuma følte sig tryg ved.

Løsningsdesign 
Efter grundige overvejelser, blev det besluttet at vælge en ”hybrid” løsning – en kombination af den traditionelle onsite Microsoft servere og Microsoft Office 365 Cloud. Denne løsning var den bedste for Kuma, da den giver en tryghed ved det velkendte/gennemprøvede. Der er ved denne løsning samtidig også muligheder for at tage nye teknologier i brug.

Kuma har en del specialprogrammer ud over økonomisystemet. Det talte for at have en lokal server setup. Men på den anden side, er Kuma en international virksomhed med egen fabrik i Rumænien, kørende sælgere og et større forhandlernet, hvilket talte for en løsning, som ikke er lokalt baseret. Det tiltalte Kuma at få løftet mail ud i skyen, endvidere kunne de også se muligheden på længere sigt med Lync, Sharepoint og OneDrive for Business. Og da man hos Kuma allerede benyttede Microsoft CRM Cloud, var det meget naturlig, at køre videre ud af denne ”Cloud-vej.”
Det tiltalte endvidere Kuma at abonnere på MS Office kontorprogrammerne via Office 365, for derved at kunne få glæde af den løbende opdatering, og ikke havne i den sædvanlige problematik ”hvornår skal vi opgradere? Og hvad koster det?”

En god proces
Alt i alt har det været en god proces for både Kuma og Infowise. Vi har sammen fundet frem til en løsning, som er gennemarbejdet og grundig beskrevet, som alle parter forstår, og ikke mindst en løsning som Kuma er tryg ved.

Se mere om Kuma her

Kuma logo

1 2