Referencer

Dofk fik styr på det hele med hjælp fra Infowise og Tele it

dofk-logo

Minimering af kompleksitet og udgifter, tilfredse brugere og den bedst mulige vej fra det gamle til det nye.

Det var de vigtigste fokuspunkter, da brancheorganisationen dofk skulle opgradere dens it-infrastruktur –  Infowise har fungeret som samarbejdspartner gennem hele forløbet.

Der skulle findes den helt rette samarbejdspartner til at opgradere og konsolidere it-området. Det var det vigtigste for dofk – Danmarks organisation for selvstændige frisører og kosmetikere. Derfor faldt valget på Infowise og Tele it. Samarbejdet om dofks it-opgradering har indeholdt mange forskellige elementer: Nyt telefoni-system, nyt server-setup, implementering af fibernetværk. Også Microsoft Office 365 indeholdende mail, OneDrive og nyeste Office har været en del af opgraderingen. Sidst, men ikke mindst er it-sikkerheden blevet oprustet i form af ny central firewall og ny antivirus på alle arbejdsstationer.

Netværkstegning

Et vellykket projekt.

Projektet gik godt, men ikke uden problemstillinger, forklarer Gert Christiansen, der har fungeret som projektleder for samarbejdet. Men takket være grundig forberedelse, et godt samarbejde og teknikere med de rette kompetencer, er alle udfordringer blev løst. Projektet er nu gennemført til alles tilfredshed, og inden for det aftalte budget. Det er gjort i en god ånd og med et oprigtigt ønske fra alle parter om, at projektet skulle være en succes.

Læs om hele forløbet og hvorfor, projektet blev en succes i denne Case-story.

 

Migrering fra Notes til Exchange hos Dairy Fruit

Foto: Flickr

Foto: Flickr

Det handlede om troen på kompetence

da Dairy Fruits valgte at betro Infowise opgaven med at migrere den nuværende Notes løsning til Microsoft Exchange.

Dairy Fruit er en af nordeuropas største virksomheder, som leverer økologiske smagstilsætninger til fødevareindustrien.

Hos Dairy Fruit skulle systemer både skiftes og opgraderes. Det drejede sig om mailsystemet, serverplatformen og det gamle Windows 2003 domæne. Og her kunne Infowise hjælpe.

Den løsning, som infowise anvendte hos Dairy Fruits, er baseret på 2 stk. IBM servere og et IBM SAN. Herpå blev der installeret VMware som virtualiseringsplatform. Her afvikles Windows 2012 serverne, som består af i alt 8 servere med hver deres roller fordelt på de 2 fysiske servere.

En løsning som gør, at driften også kan forblive, selvom én af serverne skulle gå ned.

Som en ekstra sikkerhed er en af de gamle servere blevet genbrugt til backup på en anden lokation i virksomheden. Her er der både etableret backup og Disaster Recovery, så Dairy Fruit hurtigt kan komme i luften igen ved et ”total” nedbrud.

Et stort og kompliceret projekt, som Dairy Fruits havde tillid til, at Infowise kunne hjælpe dem igennem med på grund af deres erfaring og kompetence.

Hos Infowise siger vi tak for tilliden. Vi glæder os til det fremtidige samarbejdet.

 

dairy-fruit_logo

 

 

Opgradering af it-infrastruktur hos Kuma A/S

Kuma vask_4

Kuma A/S fik opgraderet deres it-infrastruktur

Da Kuma A/S skulle have opgraderet deres it-systemer, hjalp infowise. Efter grundigt forarbejde blev der i samarbejde fundet frem til den bedste løsning. 

Kuma A/S er en virksomhed, som producerer helstøbte vaske og bordplader til badeværelser og køkkener. Kuma er markedsledende i Danmark på deres område.

Rådgivning
Infowise er i gang med at opgraderer Kuma’s it-infrastruktur, men forud er der foregået en proces, hvor Kuma, med Infowise som rådgiver, har drøftet fordele og ulemper ved forskellige mulige løsninger.

Selv om Kuma må betegnes som en mindre virksomhed, har den alligevel et ret kompliceret setup, som først rigtig viser sig, når man går et spadestik dybere. Derfor har det været vigtig for Kuma at få et overblik, inden der blev truffet en beslutninger  om løsning og leverandør. I samarbejde med Infowise blev der lavet et beslutningsgrundlag, som Kuma følte sig tryg ved.

Løsningsdesign 
Efter grundige overvejelser, blev det besluttet at vælge en ”hybrid” løsning – en kombination af den traditionelle onsite Microsoft servere og Microsoft Office 365 Cloud. Denne løsning var den bedste for Kuma, da den giver en tryghed ved det velkendte/gennemprøvede. Der er ved denne løsning samtidig også muligheder for at tage nye teknologier i brug.

Kuma har en del specialprogrammer ud over økonomisystemet. Det talte for at have en lokal server setup. Men på den anden side, er Kuma en international virksomhed med egen fabrik i Rumænien, kørende sælgere og et større forhandlernet, hvilket talte for en løsning, som ikke er lokalt baseret. Det tiltalte Kuma at få løftet mail ud i skyen, endvidere kunne de også se muligheden på længere sigt med Lync, Sharepoint og OneDrive for Business. Og da man hos Kuma allerede benyttede Microsoft CRM Cloud, var det meget naturlig, at køre videre ud af denne ”Cloud-vej.”
Det tiltalte endvidere Kuma at abonnere på MS Office kontorprogrammerne via Office 365, for derved at kunne få glæde af den løbende opdatering, og ikke havne i den sædvanlige problematik ”hvornår skal vi opgradere? Og hvad koster det?”

En god proces
Alt i alt har det været en god proces for både Kuma og Infowise. Vi har sammen fundet frem til en løsning, som er gennemarbejdet og grundig beskrevet, som alle parter forstår, og ikke mindst en løsning som Kuma er tryg ved.

Se mere om Kuma her

Kuma logo