Office 365

Microsoft Lync bliver til “Skype for business”!

Skype_Lync

Spændende nyhed fra Microsoft, som vi her viderebringer i danske oversættelse:

“I første halvdel af 2015 vil Lync blive Skype for Business, med en ny brugeroplevelse, ny server udgivelse, og opdateringer til tjenesten i Office 365. Skype for Business drager fordel af styrkerne ved begge produkter. Slutbrugerne får en velkendt Skype oplevelse, der er så lige så nem at bruge på arbejdet, som det er hjemme. Virksomheder opnår forbindelse ind i et netværk med flere hundrede millioner Skype-brugere over hele verden. Og kan samtidig levere sikre, pålidelige, højkvalitets kommunikation til deres organisationer.

Denne udgivelse starter en kaskade af nye funktioner, der vil blive leveret i løbet af de næste 12-18 måneder – innovationer som Broadcast Meetings til store præsentationer, IM og MeetNow i Office Grupper, oversættelsesservice og Enterprise telefoni i Office 365. Rebrandingen og de nye kundeoplevelser bliver annonceret nu for at opbygge en forventning og give kunderne tid til at lære om de nye muligheder og planlægge implementering. Denne meddelelse giver også partnere, mulighed for at opbygge ydelser omkring disse nye muligheder.”

Hos Infowise bruger vi både Lync og Skype sammen med Office 365, så vi kan give vores kunder kvalificeret rådgivning.

Det bliver spændende at følge udviklingen på området, og vi glæder os til at hjælpe vores kunder med at vurdere og implementere de nye mulighederne.

Nye Planer på Office 365 fra 1. oktober 2014

O365-logo

Der er kommet nye Office 365 planer.

Fra d. 1 oktober 2014, kommer der nye planer/pakker for Office 365 i markedet for små- og mellemstore virksomheder. De nye pakker gør det nemmere at komme i gang med den familiære Office-pakke til en god pris.

Der kommer 3 nye pakker/planer:
• Office 365 Business – som indeholder den fulde Office-pakke samt Onedrive for Business med 1TB plads
• Office 365 Business Essentials – som indeholder grundelementerne i at skulle køre en virksomhed, Exchange, Lync, OneDrive for Business samt Office Online.
• Office 365 Business Premium – som indeholder de 2 ovenstående pakker, så man har både den fulde Office pakke, Exchange, Sharepoint med OneDrive for Business samt Lync.

Ovenstående planer afløser over tid de planer vi kender i dag.

Læs mere om pakkerne her!

Opgradering af it-infrastruktur hos Kuma A/S

Kuma vask_4

Kuma A/S fik opgraderet deres it-infrastruktur

Da Kuma A/S skulle have opgraderet deres it-systemer, hjalp infowise. Efter grundigt forarbejde blev der i samarbejde fundet frem til den bedste løsning. 

Kuma A/S er en virksomhed, som producerer helstøbte vaske og bordplader til badeværelser og køkkener. Kuma er markedsledende i Danmark på deres område.

Rådgivning
Infowise er i gang med at opgraderer Kuma’s it-infrastruktur, men forud er der foregået en proces, hvor Kuma, med Infowise som rådgiver, har drøftet fordele og ulemper ved forskellige mulige løsninger.

Selv om Kuma må betegnes som en mindre virksomhed, har den alligevel et ret kompliceret setup, som først rigtig viser sig, når man går et spadestik dybere. Derfor har det været vigtig for Kuma at få et overblik, inden der blev truffet en beslutninger  om løsning og leverandør. I samarbejde med Infowise blev der lavet et beslutningsgrundlag, som Kuma følte sig tryg ved.

Løsningsdesign 
Efter grundige overvejelser, blev det besluttet at vælge en ”hybrid” løsning – en kombination af den traditionelle onsite Microsoft servere og Microsoft Office 365 Cloud. Denne løsning var den bedste for Kuma, da den giver en tryghed ved det velkendte/gennemprøvede. Der er ved denne løsning samtidig også muligheder for at tage nye teknologier i brug.

Kuma har en del specialprogrammer ud over økonomisystemet. Det talte for at have en lokal server setup. Men på den anden side, er Kuma en international virksomhed med egen fabrik i Rumænien, kørende sælgere og et større forhandlernet, hvilket talte for en løsning, som ikke er lokalt baseret. Det tiltalte Kuma at få løftet mail ud i skyen, endvidere kunne de også se muligheden på længere sigt med Lync, Sharepoint og OneDrive for Business. Og da man hos Kuma allerede benyttede Microsoft CRM Cloud, var det meget naturlig, at køre videre ud af denne ”Cloud-vej.”
Det tiltalte endvidere Kuma at abonnere på MS Office kontorprogrammerne via Office 365, for derved at kunne få glæde af den løbende opdatering, og ikke havne i den sædvanlige problematik ”hvornår skal vi opgradere? Og hvad koster det?”

En god proces
Alt i alt har det været en god proces for både Kuma og Infowise. Vi har sammen fundet frem til en løsning, som er gennemarbejdet og grundig beskrevet, som alle parter forstår, og ikke mindst en løsning som Kuma er tryg ved.

Se mere om Kuma her

Kuma logo

Infowise har opnået status som Microsoft Silver Midmarket Solution Provider

MSlogo_02

Infowise har opnået status som Microsoft Silver Midmarket Solution Provider.

Med denne certificering anerkender Microsoft, at Infowise er en partner som lever op til et højt kompetence niveau i forhold til implementering af løsninger baseret på Microsoft teknologier. Med denne nye status følger adgang til yderligere ressourcer hos Microsoft inden for teknik, support, uddannelse og salg.

Hos Infowise holder vi os konstant opdateret omkring nye muligheder og nye produkter. Alle konsulenter har et indgående kendskab til Microsoft teknologier, og ikke mindst har vi mange års praktisk erfaring med at leverer løsninger baseret herpå.

Ved at vælge Infowise som samarbejdspartner får du en leverandør, som kan positionere Microsoft teknologi i forhold til andre teknologier på markedet, og en leverandør som tager hånd om hele løsningen, både som rådgiver og som ansvarlig for implementeringen.

 

Vi arbejder i øjeblikket på projekter med følgende Microsoft teknologier:

  • Office 365
  • Hyper-V
  • Windows Server 2013
  • Exchange 2013
  • Microsoft CRM
  • Sharepoint
  • Windows 8.1
  • Office 2013
  • Onedrive for business
  • SQL

 

 

1 2