Infrastruktur

Advarsel!! Ny generation af frygtet krypteringsvirus er i omløb.

hacker word on keyboard, cyber attack, cyber terrorism concept

Så er den gal igen…

Verdens farligste ransomware er blevet endnu mere skræmmende. En fjerde udgave af Cryptowall er blevet sat i omløb, og nu med mere sofistikeret krypterings og tilslørings taktik.

Hos Infowise har vi allerede praktisk erfaring med at begrænse skaden og rydde op efter et angreb af den nye Cryptowall4. Disse erfaringer, samt erfaringer fra de forrige angreb af forskellig art, bruger vi til at optimere sikkerheden hos vores kunder.

Det er dog ikke muligt at sikre sig 100%. Derfor er det vigtigt, at man som virksomhed er forberedt på at det sker.. man SKAL have et beredskab. Som minimum skal virksomheden have hurtig adgang til ekspertise på området, og sikre at der er en god og valid backup af data. Dernæst skal man være 100% sikker på, at data fra backup kan restores. Og at man har erfarne og kompetente it-konsulenter til at håndtere det.

Anbefalinger

Generelt kan der gives flere råd omkring ransomware, men det bedste råd er fortsat at udvise sund fornuft og ikke åbne indhold fra ukendt kilde.

Det er IKKE en løsning at betale løsesummen. Det fodrer et voksende kriminelt marked og vil direkte medvirke til at problemet vokser sig endnu større, end det allerede er.

Det sidste råd er at sikre, at man til enhver tid har en opdateret backup af værdifulde data. Det er ikke alene på grund af ransomware, men af mange andre gode grunde!

Bliv opdateret..

Infowise kan tilbyde et indlæg omkring sikkerhed på ca. 1 time. Det kan være til et direktionsmøde, et ledermøde eller som generel information til medarbejdere.

Indlægget indeholder følgende:

  • Gennemgang af trusselsbilledet lige nu.
  • Hvordan kan virksomheden forebygge.
  • Hvordan forbereder man sig.. også kaldet beredskab.

 

Kontakt os for få lavet en gennemgang af virksomhedens sikkerhed og beredskab. Det giver tryghed og en forvisning om, at virksomheden hurtigt kan komme tilbage til en normal hverdag, hvis uheldet er ude.

 

 

 

 

Styr på virksomhedens PC’er og bærbare?

bright picture of happy businesswoman surfing internet

Foto: Colourbox

Hvorfor er det vigtigt at have styr på virksomhedens PC’er og bærbare?

Det er vigtigt fordi:

  • at medarbejdere ikke skal spilde tid på unødige it-problemer.
  • at den it-ansvarlige ikke skal bruge unødig tid på PC-installation.
  • at virksomhedens information skal sikres bedst muligt.
  • at virksomheden skal undgå at blive udsat for virus.

Det kræver en indsats, men det er en god investering!

Hos Infowise gør vi det ikke mere kompliceret end nødvendig,vi arbejder efter nedenstående plan:

  • Skaber et overblik.
  • Udarbejder installations-dokumentation.
  • Beskriver procedurer og arbejdsgange.
  • Implementerer et system som understøtter og automatiserer.

Det vigtigste i dette arbejde er, den erfaring og indsigt vi kommer med, samt kendskabet til det system som skal bruges til at automatisere. Hos Infowise benytter vi produktet PDQ Deploy og PDQ Inventory. Det er et system, som vi har rigtig god erfaring med, og det er prissat yderst fornuftigt.

Kontakt Gert Christiansen på gc@infowise.dk eller på 40807035 for yderligere information. Vi udarbejder gerne et uforpligtende tilbud.

 

Infowise er nu VMware Partner – Solution Provider Professional

VMW_09Q4_LGO_PARTNER_SOLUTION_PROVIDER_PRO

Da vi hos Infowise benytter VMware i mange af vores løsninger, har vi valgt at udbygge vores kompetencer på dette område. Vi har taget de nødvendige certificeringer, og har nu opnået følgende status.

“Solution Provider Professional Partner in the VMware Partner Network through investment in training and dedication to excellence in delivering VMware virtualization solutions.”

Ny Microsoft kompetence til Infowise

MS Logo - hvid baggrund

Som Microsoft Partner har Infowise gjort sig fortjent til endnu en kompetence nemlig “Small and Midmarket Cloud Solutions”.

Dermed har Infowise nu fået Microsoft’s blåstempling af, at vi kan håndtere Microsoft løsninger i både traditionelle onsite løsninger og i Cloud løsninger som f.eks. Office 365.

For at opnå denne kompetence skal man have godkendt 3 kunde referencer, man skal i løbet af de sidste 12 måneder have fået 10 nye kunder med mindst 150 nye bruger licenser. Herudover skal der være mindst 2 teknikere med de relevante certificeringer.

Det betyder, at virksomheder trygt kan inddrage Infowise, både når der skal rådgives omkring den bedste løsning, når løsningen skal implementeres og når løsningen efterfølgende skal serviceres.

 

 

Infowise hosting

Når du vælger hosting hos Infowise, får du det bedste fra 2 verdener!

Du får Infowise – den lokale leverandør med den gode og personlige service, som kender dit it-behov, og som med sine kompetencer og erfaring, kan designe lige netop den løsning, der passer til dit behov, både hvad angår pris og funktionalitet. En leverandør som ikke kun håndterer hosting, men også det lokale it.

Du får Microsoft – den store globale leverandør med den store muskel, hvis systemer er altdominerende i erhvervslivet. Det gælder også deres hosting ydelser, som er i rivende udvikling. Med Office 365 og Azure har de lagt afstand til konkurrenter og tilbyder funktionalitet, priser og sikkerhed i en klasse for sig. Det betyder, at mindre og mellemstore danske virksomheder får adgang til funktionalitet og fleksibilitet, som førhen kun var forbeholdt store virksomheder.

AzurO365

En hosting løsning fra Infowise er baseret på en kombination af Microsoft Office 365 og Azure.

Office 365 indeholder de kendte Office programmer fra Microsoft, Exchange mailsystem samt en del flere ydelser, så som Skype, Sharepoint, OneDrive med flere. Azure er en platform som benyttes til at etablere servere og tjenester. Et eksempel kunne være en server til virksomhedens økonomisystem (ERP-system), en terminalserver, en filserver osv. Et eksempel på en relevant tjeneste kunne være ekstra sikkerhed via SMS kode, backup, Disaster Recovery, redundant site, RemoteApp, fjernadgang osv. Der er rigtig mange tjenester, og der kommer hele tiden nye til.

Læs mere om hvorfor Infowise hosting rummer store fordele for din virksomhed her.

Nye muligheder og større sikkerhed omkring virksomhedens e-mail

Billede

Infowise kan tilbyde sikker e-mail, med nye muligheder.

En kombination af Infowise’s store praktiske erfaring og brede kompetencer og Comendo’s markedsledende sikkerhedsløsninger, giver virksomheden en optimal samlet løsning.

Produkter fra Comendo

mailFence og spamFence – virksomhedens ud- og indgående e-mail bliver scannet og mail med spam og virus frasorteres – produktet er markedsledende i Danmark og er tilpasset danske forhold.

safePortal – virksomheden sender krypteret og sikker mail til alle modtagere med NemID og en almindelig private e-mail.

sikkerMail – virksomheden sender sikker e-mail til modtagere som kræver sikker e-mail – løsningen er fuldstændig transparent for brugerne.

mailArchive – virksomheden arkiverer alle e-mail på en ekstern lokation, og det er muligt at få adgang til disse på en meget nem måde, hvilket giver mange fordele.

DLP CPR – virksomheden undgår at medarbejdere utilsigtet kommer til at sende e-mail indeholdende CPR numre.

Stay WebSecurity – virksomhedens internet-trafik sikres, kontrolleres og monitoreres.

Trend Micro – virksomhedens PC’er sikres imod virus og malware. Løsningen fås både som en hosted- og en onsite-løsning.

Løsningerne fra Comendo supplerer og fungerer fint sammen med Microsoft Office 365 og Azure.

Comendo har siden 2002 udviklet markedets førende sikkerhedsløsninger for nordiske og europæiske virksomheder. Comendo besidder 40 procent af det danske marked for cloud-baserede e-mail-sikkerhedsløsninger. Som en pioner i cloud-baseret it-sikkerhed, fokuserer Comendo på at udvikle og tilbyde virksomhedernes it-sikkerhed som en tjeneste i skyen. Med egne sikre datacentre, drift og udvikling kan Comendo tilbyde totalløsninger i it-sikkerhed som en tjeneste i skyen.

Ring til Infowise på 40807035 og hør mere, eller send en mail til Gert Christiansen på gc@infowise.dk.

Dofk fik styr på det hele med hjælp fra Infowise og Tele it

dofk-logo

Minimering af kompleksitet og udgifter, tilfredse brugere og den bedst mulige vej fra det gamle til det nye.

Det var de vigtigste fokuspunkter, da brancheorganisationen dofk skulle opgradere dens it-infrastruktur –  Infowise har fungeret som samarbejdspartner gennem hele forløbet.

Der skulle findes den helt rette samarbejdspartner til at opgradere og konsolidere it-området. Det var det vigtigste for dofk – Danmarks organisation for selvstændige frisører og kosmetikere. Derfor faldt valget på Infowise og Tele it. Samarbejdet om dofks it-opgradering har indeholdt mange forskellige elementer: Nyt telefoni-system, nyt server-setup, implementering af fibernetværk. Også Microsoft Office 365 indeholdende mail, OneDrive og nyeste Office har været en del af opgraderingen. Sidst, men ikke mindst er it-sikkerheden blevet oprustet i form af ny central firewall og ny antivirus på alle arbejdsstationer.

Netværkstegning

Et vellykket projekt.

Projektet gik godt, men ikke uden problemstillinger, forklarer Gert Christiansen, der har fungeret som projektleder for samarbejdet. Men takket være grundig forberedelse, et godt samarbejde og teknikere med de rette kompetencer, er alle udfordringer blev løst. Projektet er nu gennemført til alles tilfredshed, og inden for det aftalte budget. Det er gjort i en god ånd og med et oprigtigt ønske fra alle parter om, at projektet skulle være en succes.

Læs om hele forløbet og hvorfor, projektet blev en succes i denne Case-story.

 

Scankab Cables A/S fandt den bedste løsning ved både at forandre og bevare

Scankab

(Foto: Scankab Cables A/S)

Forandring og bevaring var nøgleordene, da virksomheden Scankab Cables A/S fik opgraderet dens it-infrastruktur.

Scankab Cables A/S er en dansk virksomhed, der siden 1992 har leveret kabler og rådgivning om kabler i både ind-og udland. Virksomheden har hovedsæde i Aarup på Fyn og beskæftiger i øjeblikket 35 ansatte.

Virksomheden stod for at skulle opgradere det daværende it-system og kontaktede derfor Infowise. Kravene til det nye system var store – Scankab Cables A/S er inde i en særdeles positiv udvikling, så bøvl med it-systemer er der ikke tid til. Infowise har derfor hjulpet med rådgivning og implementering af en ny it-infrastruktur, der lever op til de store krav. Alle servere er blevet skiftet ud, og der er blevet opgraderet med de nyeste versioner af Windows, SQL og Exchange.

Det gamle system har dog ikke fået lov til at gå på pension endnu. Det er i stedet blevet bevaret, så det kan bruges til nøddrift. En løsning, som Scankab Cables A/S sætter stor pris på – det er vigtigt  for virksomheden stadig at have det gamle system til backup, så der er mulighed for at minimere risikoen for nedetid.

I fællesskab er der fundet frem til en løsning, som begge parter er tilfredse med og kan stå inde for. Vi glæder os til yderligere samarbejde med Scankab Cables A/S i fremtiden.

Læs mere om Scankab Cables A/S her.

Prøv din egen Microsoft Office 365 – gratis og uforpligtende

O365freeTrail

A

Vi hjælpe dig i gang!

Send blot en mail til

Gertgc@infowise.dk

 

Office 365 indeholder alle de velkendte Office-programmer.

Office prog_2

Få en komplet, installeret Office-oplevelse på tværs af pc, Mac, Windows-tablets, iPad® og Android-tablets samt de fleste mobile enheder. Hver bruger kan installere Office på 5 pc’er eller Mac-computere, 5 tablets (Windows, iPad og Android) og 5 telefoner.

Office understøtter pc’er og Windows-tablets, der kører Windows 7 eller nyere, samt Macs, der kører Mac OS X 10.6 eller nyere. Office til iPad kan installeres på iPads med version 7 eller nyere. Office til Android kan installeres på tablets med Android KitKat version 4.4 eller nyere

Arbejd overalt, når du har brug for det

Tag dit kontor med dig overalt. Med alle de velkendte Office-programmer i skyen er du fleksibel, og kan arbejde uanset hvor du befinder dig. Du har adgang til alle programmerne, hvor end du er.

E-mail- og kalender-synkronisering

Med Office 365 kan du give adgang til virksomhedens mail, fildeling og onlinemøder, uden at du går på kompromis med sikkerheden.

Brug professionel mail med en righoldig og velkendt Outlook-brugergrænseflade, som du kan få adgang til fra skrivebordet eller fra en webbrowser ved hjælp af Outlook Web App. Få en postkasse på 50 GB pr. bruger, og send vedhæftede filer på op til 25 MB.

Online fillagring og -deling med OneDrive

Bedre samarbejde. Med online fildeling kan dine medarbejdere samarbejde på tværs af afdelinger og virksomhedsprogrammer, hvor end de sidder.

Online møder, Chat, Status m.m.

Vær vært for onlinemøder med lyd og video ved hjælp af skærmdeling med et enkelt klik og HD-videokonferencer. Chat med dine kollegaer, eller vis din aktuelle status, så kollegaer kan se om du er tilgængelig.

1 2 3 4 5