Forretning

Find de korrekte data til dine rapporter

”God Business Intelligence handler ikke om it, det handler om de data, det kan fodres med, og de folk, som hiver rapporterne ud.”

Sådan udtalte Janus Mens fra revisionsfirmaet PWC til en artikel i Børsen i 2010. Selvom det er nogle år siden, er pointen stadig mere aktuel end nogensinde før. Vi ser, hvordan kravene til data-rapportering stiger år efter år – nye costdrivere, nye benchmarks nye KPI’er, nye rapporter – kort sagt: det handler om data.

Og netop data var det helt store emne på DANVA – Dansk Vand- og Spildevandsforenings seneste Økonomiforum den 23.- 24. oktober i Skanderborg. Her var Infowise inviteret til at holde oplæg omkring erfaringer og muligheder inden for Business Intelligence og Masterdata til forsyningsindustrien. Infowise’s Senior Partner Karsten Schæfer fortalte her, hvordan en forsyningsvirksomhed først og fremmest skal kigge indad, når de starter en proces op omkring Business Intelligence. Det handler om at træffe et bevidst valg om, hvordan data og rapportering skal struktureres fremadrettet, lød budskabet her fra Infowise.

Hvilke personer går rundt med god viden? Hvilke systemer indeholder vigtige data og ikke mindst – hvilken kvalitet har data? Det er fuldstændig afgørende spørgsmål, når det handler om Business Intelligence. Derfor mener Infowise, at det betaler sig at bruge tid på at få kvalitetstjekket data. Jo bedre forberedt og involveret en forsyningsvirksomhed er i egne data, jo mindre vil risikoen være for, at en kommende Business Intelligence-løsning sander til og ikke vil blive benyttet som tiltænkt.

Hos Infowise kan vi hjælpe din forsyningsvirksomhed til at træffe de rette valg omkring Masterdata, og derved undgå uhensigtsmæssige løsninger. Lad os derfor starte en dialog om din virksomheds forsyningsbehov.

Kontakt Senior Partner Karsten Schæfer på ks@infowise.dk  eller mobil: 71722070

 

Få det maksimale overblik med en it-foranalyse

It-foranalyse fra Infowise.

Står din forsyningsvirksomhed foran at skulle lægge en strategi for den fremtidige it-platform? Så kan det være en god idé at få lavet en it-foranalyse – og det kan Infowise hjælpe med. Vi har et unikt kendskab til forsyningsindustrien, og kan derfor tilbyde en foranalyse som både er grundig og værdifuld. En foranalyse dykker ned i virksomhedens nuværende it-situation, og er med til at afdække præcis hvor, der er forbedringspotentiale. Analysen kan konkret bruges til at dokumentere om sikkerheden er i orden, den kan bruges som grundlag for et udbud, den kan bruges som dokumentation til ledelse/revisor, den kan bruges til optimering og den kan bruges af ledelsen i forbindelse med it-strategiske beslutninger.

En foranalyse indeholder typisk følgende elementer:

  • Gennemgang af nuværende dokumentation og aftaler
  • Gennemgang af teknik; netværk, servere, klienter, backup, print og telefoni
  • Gennemgang af nuværende applikationer og licensforhold
  • Gennemgang af nuværende interne og eksterne opgaver
  • Gennemgang og definition af krav og ønsker til service og supportbehov
  • Gennemgang af virksomhedens nuværende balance mellem økonomi og ydelse

Lad os specialdesigne et forløb, som passer til lige præcis Jeres forsyningsvirksomhed.

Kontakt Senior Partner Karsten Schæfer på ks@infowise.dk eller mobil: 71722070

Opgradering af it-infrastruktur hos Kuma A/S

Kuma vask_4

Kuma A/S fik opgraderet deres it-infrastruktur

Da Kuma A/S skulle have opgraderet deres it-systemer, hjalp infowise. Efter grundigt forarbejde blev der i samarbejde fundet frem til den bedste løsning. 

Kuma A/S er en virksomhed, som producerer helstøbte vaske og bordplader til badeværelser og køkkener. Kuma er markedsledende i Danmark på deres område.

Rådgivning
Infowise er i gang med at opgraderer Kuma’s it-infrastruktur, men forud er der foregået en proces, hvor Kuma, med Infowise som rådgiver, har drøftet fordele og ulemper ved forskellige mulige løsninger.

Selv om Kuma må betegnes som en mindre virksomhed, har den alligevel et ret kompliceret setup, som først rigtig viser sig, når man går et spadestik dybere. Derfor har det været vigtig for Kuma at få et overblik, inden der blev truffet en beslutninger  om løsning og leverandør. I samarbejde med Infowise blev der lavet et beslutningsgrundlag, som Kuma følte sig tryg ved.

Løsningsdesign 
Efter grundige overvejelser, blev det besluttet at vælge en ”hybrid” løsning – en kombination af den traditionelle onsite Microsoft servere og Microsoft Office 365 Cloud. Denne løsning var den bedste for Kuma, da den giver en tryghed ved det velkendte/gennemprøvede. Der er ved denne løsning samtidig også muligheder for at tage nye teknologier i brug.

Kuma har en del specialprogrammer ud over økonomisystemet. Det talte for at have en lokal server setup. Men på den anden side, er Kuma en international virksomhed med egen fabrik i Rumænien, kørende sælgere og et større forhandlernet, hvilket talte for en løsning, som ikke er lokalt baseret. Det tiltalte Kuma at få løftet mail ud i skyen, endvidere kunne de også se muligheden på længere sigt med Lync, Sharepoint og OneDrive for Business. Og da man hos Kuma allerede benyttede Microsoft CRM Cloud, var det meget naturlig, at køre videre ud af denne ”Cloud-vej.”
Det tiltalte endvidere Kuma at abonnere på MS Office kontorprogrammerne via Office 365, for derved at kunne få glæde af den løbende opdatering, og ikke havne i den sædvanlige problematik ”hvornår skal vi opgradere? Og hvad koster det?”

En god proces
Alt i alt har det været en god proces for både Kuma og Infowise. Vi har sammen fundet frem til en løsning, som er gennemarbejdet og grundig beskrevet, som alle parter forstår, og ikke mindst en løsning som Kuma er tryg ved.

Se mere om Kuma her

Kuma logo

1 2