Aktuelt

Persondatabrunch

persondataloven

Persondataloven – har du styr på den?

Allerede d. 25. maj 2018 træder den nye persondataloven i kraft. Det er et vigtigt emne, som din virksomhed er nødsaget til at forholde sig til. Vi vil gerne hjælpe jer på vej.

Infowise inviterer derfor til et gratis seminar (og brunch) i vores smukke lokaler på Hollufgård. Tag med, og få et overblik over den nye lov og hvordan cloud-teknologier er med til at gøre det hele meget lettere.

Seminaret afholdes d. 27. februar fra kl. 8.30 – 11.30.

Agenda:

  • Brunch
  • Introduktion
  • GDPR og din virksomhed
  • Cloud i virksomheden
  • Overblik og demo af Office 365
  • Spørgerunde og afslutning

Hvis du ønsker at tilmelde dig, bedes du sende en mail til Bjarne på bsb@infowise.dk – herefter sender vi en bekræftelse, samt yderligere information.

Vi glæder os til at se dig!

Databeskyttelsesdag 2018

I slutningen af januar deltog Infowise i Databeskyttelsesdagen 2018. Denne databeskyttelsesdag blev afholdt af IT-branchen og Dansk Erhverv – med over 200 deltagere fra hele landet.

It-sikkerhed har altid været vigtig. Men det er bestemt kommet højt på agendaen, eftersom den nye persondataforordning træder i kraft d. 25. maj 2018.

Vi bliver ofte spurgt af vores kunder om den nye persondataforordning kommer til at gøre en forskel for dem. Og svaret er ja.

”Men hvad gør vi så?”

Der er desværre ikke et enkelt svar. Det stod klart til Databeskyttelsesdag 2018, at der stadig er mange spørgsmål uden svar. Alle virksomheder bør dog forholde sig til persondataforordningen.

Det er dog ikke noget man bare gør, det kræver ofte samarbejde mellem flere parter: interne medarbejdere, revisorer, systemleverandører og i visse tilfælde kræves der juridisk bistand. Det er vores ambition, med udgangspunkt i vores tekniske viden, at hjælpe vores kunder til at få styr på deres persondatabehandling, samtidig med at vi styrker deres datasikkerhed.

Området er todelt: teknisk og juridisk.

Det er vigtigt at it-sikkerheden er i orden, og at man forebygger eventuelle angreb på virksomhedens data og infrastruktur. Begge områder er vigtige. For hvis man kun fokuserer på det tekniske, så lever man stadigvæk ikke op til de nye regler. Og derved risikerer man alvorlige konsekvenser i tilfælde af brud på sikkerheden

På den anden side, hvis man kun fokuserer på at sikre sig juridisk, risikerer man at miste data. Hvilket på mange måder er værre (spørg bare Mærsk).

Her hos Infowise medvirker vi gerne til at finde den gode balance mellem det tekniske og juridiske.

 

Gert Christiansen

 

Tag fat i vores løsningsarkitekt Gert Christiansen og lær mere om hvordan du får styr på persondataloven, inden den træder i kræft.

Ring til ham på 40 80 70 35 eller send ham en mail på gc@infowise.dk

Er du forberedt på den nye persondataforordning?

De nye regler om behandling af persondata træder i kræft d. 25. maj 2018

…og vores løsningsarkitekt Gert afholder i den anledning flere kurser henover foråret.

Her vil han give en overskuelig præsentation af den nye lovgivning, og hvad den betyder for netop din virksomhed. Gerts undervisning er tilrettelagt således at det er let at forstå og ikke alt for teknisk.

Kurset afholdes på Tietgen Kompetencecenter og du kan læse mere lige her.

Seminar om Cloud og Office 365

Vi havde i dag fornøjelse af at være vært for vores seminar om Cloud og Office 365 med lækker brunch som starter.

Vi havde besøg af 15 engagerede deltagere, hvor Gert Christiansen viste mange af de fordele, som er i Office365 universet. Kenneth Rossau og Bjarne Skov Bækkelund var medværter til seminaret, som var vores første, men absolut ikke det sidste. Vi afholder nyt seminar i februar 2018.

Hent præsentationen her.

Workshop hos Infowise – Cloud og Office 365

Kom til workshop hos Infowise

Infowise tilbyder gratis workshop med brunch i vores smukke lokaler på Hollufgaard.

Brug nogle få timer i godt selskab med andre virksomheder og få serveret kvalificeret input omkring Microsoft Cloud. Vi giver dig et overblik over funktioner og muligheder, og vi vil demonstrere, hvordan de bruges i praksis. Der er begrænsede pladser, så meld hurtigt tilbage på nedenstående mail. Det er først til mølle princippet. Workshop henvender sig primært til beslutningstagere og it-ansvarlige i virksomheden.

Cloud workshop afholdes torsdag den 14. december fra 8.30 til 11.30.

Vi glæder os til at se dig. Du vil helt sikkert få et godt overblik, ny viden og inspiration… og ikke mindst en god brunch i godt selskab og hyggelige omgivelser.

Hvis du ønsker at tilmelde dig, bedes du sende en mail til Bjarne på bsb@infowise.dk – herefter sender vi en bekræftelse, og yderligere information.

Nyhedsmail – Cloud og Office 365

Temaet for denne nyhedsmail er Cloud og Office 365.

Der er mulighed for at deltage i workshop hos Infowise den 14/12 fra 8.30 til 11.30

Cloud ifølge Infowise

I denne nyhedsmail har vi valgt temaet Cloud.

Vi vil helt overordnet forsøge at formidle de erfaringer, vi har gjort os i løbet af de sidste 3-5 år.

Det er ikke muligt at komme rundt om alle aspekter i en mail. Vi tilbyder derfor en gratis workshop, så du kan få et godt overblik og nyttige informationer om mulighederne.

Læs hele nyhedsmail her

 

Infowise deltager på FDA messen d. 3-4 november

FDA (Forenede Danske Antenneanlæg) afholder messe på Hotel Scandic i Kolding fredag d. 3 og lørdag d. 4 november.

Infowise deltager på dette års FDA messe, hvor vores hovedbudskab vil være “Bevar den selvstændig antenneforening”.
Infowise vil på messen vise muligheder fra bla. Harmonic, Lenovo, Cisco.
Lørdag d. 4 november kl. 14.30 holder Infowise seminar med budskabet “Bevar antenneforeningen – internettet er løsningen”.

Har du lyst til at deltage, kontakt da Infowise så er entreen gratis.
Tilbuddet gælder for både FDAs medlemmer, ikke-medlemmer og for branchens aktører.

Kig ind på stand 24 og få en uforpligtende snak omkring fremtiden for din fællesantenneforening.

Vel mødt!

 

FDA messen invitation – Klik på linket for nærmere information

Invitation til besøgende på FDA Messen 2017

Formål med FDA Messen:
Formålet med FDA Messen er, at det skal være stedet, hvor antenneanlæggenes bestyrelsesmedlemmer kan:
·         møde deres nuværende leverandører og se og høre deres nyheder
·         møde andre leverandører og se og høre om deres nyheder
·         møde andre antenneanlægs bestyrelsesmedlemmer og udveksle erfaringer.
FDA Messen sætter fokus på faglighed, kombineret med flotte udstillingsarealer med sidste nyt fra
branchens mange aktører, både leverandører, distributører, programudbydere, tekniske virksomheder, brancheorganisationer og mange flere.

Kom hackeren i forkøbet!

Foto: Colourbox

Vi bliver hver eneste dag gjort opmærksomme på, at vi skal have styr på it-sikkerheden. Derfor har vi samlet lidt gode råd, som kan hjælpe med at højne it-sikkerheden.

Hvad kan man gøre?

Der er faktisk kun ganske få ting, du skal gøre for at højne din personlige sikkerhed væsentligt. I det følgende vil vi komme med et bud på, hvordan man undgår at komme galt afsted i internet-junglen.

  1.  Undlad at blande privat-mail og firma-mail. Ud over de alvorlige sikkerhedsmæssige problemer, er der en bunke andre grunde til, at dette er en meget dårlig ide.
  2. Brug aldrig samme password til login på webshops eller lignende, som du bruger til dit mailprogram. Da der desværre er stor risiko for, at de bliver opsnappet, skal disse være forskellige. Mange tror, at man er sikret med et langt og kompliceret password, men det er ikke tilfældet! Hvis dit password falder i de forkerte hænder, er kompleksitet fuldstændig ligegyldig.
  3. Brug 2-faktor login. På it-sprog kaldes det blandt andet for “Multi Factor Autentifikation” (MFA) eller i daglig tale 2-faktor login. Brug det, som minimum, på din private mail. Det er efterhånden meget nemt at konfigurere. Hermed er du sikret, også selvom dit password falder i de forkerte hænder. Denne metode bliver mere og mere almindelig både i virksomheder og på nettet.
  4. Brug en “passwordhusker”, det kan stærkt anbefales. Det er et program, som hjælper dig med at opbevare dine mange password og andre personlige informationer, og som hjælper dig med at logge ind på alle dine sider.
    Når du bruger en “passwordhusker”, gemmes dine login-informationer ikke på dine enheder. Du behøver altså ikke at huske alle dine password, du skal blot huske et ”hoved” password. Dette password kan jo også falde i de forkerte hænder, så derfor er det meget vigtigt, at du aktiverer 2-faktor login på din “passwordhusker”. En passwordhusker er god i tilfælde af, at du mister en enhed, at den går i stykker, eller du får en ny. Vi kan anbefale et produkt der hedder LastPass både til personlig brug og i virksomhedsregi.

Grundlæggende forebyggende foranstaltninger

Der er yderligere en række grundlæggende ting, som skal være i orden:

  • Dine enheder skal altid være opdateret, og du skal bruge et godt antivirusprogram.
  • Tænk dig godt om, når du klikker på en vedhæftet fil og læs evt. advarsler!
  • Send aldrig private informationer som for eksempel brugernavn og password via mail. Hvis de skal sendes, så send brugernavn via mail og password via SMS, send det ikke samlet.
  • Pas på hvis du modtager mail med links, hvor du bliver bedt om at logge ind eller indtaste personlige informationer. Disse mails er tit godt forklædt som værende fra Danske Bank, Post Danmark, Skat eller en anden meget kendt og pålidelig institution. Selv om hackere er blevet dygtige til at efterligne de originale mails, er der som regel altid fejl, eller noget der virker mærkeligt. For eksempel kommer de “rigtige” mails som regel i forbindelse med, at du selv har gjort noget aktivt f.eks. oprettet dig på en webshop eller lignende.
  • Vær omhyggelig med procedurerne for håndtering af betalinger og pengeoverførsler. Hackere kan nemt efterligne direktørens mail (CEO-Fraud).
  • Husk at opdatere genskabelses (recover) mulighederne på din mailkonto, hvis uheldet skulle være ude, er der større chance for at få din konto igen. Hold f.eks. den alternative mailadresse opdateret.
  • Du kan overveje at oprettet en ekstra mailadresse, som kun bruges til login på forskellige hjemmesider. Ikke mange ved det, men i Gmail får man faktisk mulighed for at lave en ekstra mailadresse på den samme konto (xx@googlemail.com)!

Men det vigtigste råd af dem alle: Sørg for at have en god og pålidelig backup både i privat og virksomhed-regi. 

Mange tror fejlagtigt, at man er sikret ved at benytte Google Drev, Dropbox eller et andet dokument-system, som godt nok kopierer dokumenter fra din PC til ”skyen”. Men f.eks. Ransomware krypterer alle dokumenter på din PC, og herefter bliver disse kopieret til ”skyen”, og så er du jo lige vidt.

Selvom sikkerhed er kedelig og uproduktiv, ja så bliver det bare mere og mere vigtig, at vi forholder os kritisk til området både på det personlige plan og i forhold til vores arbejde og vores virksomhed.

Artiklen er skrevet af Gert Christiansen som er partner hos Infowise ApS, og har arbejdet med alle aspekter indenfor it-infrastruktur i en række forskellige virksomheder og sammenhænge.

Infowise hjælper virksomheder med den daglig it-drift, og rådgiver omkring optimale løsninger både hvad angår funktionalitet og økonomi. Vil du vide mere om it generelt eller om it-sikkerhed i særdeleshed, så er du velkommen til at kontakte os.

Kontakt Gert Christiansen på 40807035 eller på gc@infowise.dk, hvis du ønsker et møde eller mere information.

Infowise tilbyder en sikkerhedsanalyse

Trusselsniveauet har aldrig været større end den er lige nu, og aldrig har der været så meget fokus på sikkerhed.

Man læser ofte om hackerangreb og andre forsøg på ulovligt indtrængen til virksomheders data, og det kan rinde én koldt ned af ryggen, såfremt man tænker over hvad der kan ske, hvis det en gang lykkedes nogen at få adgang til interne systemer.

Hos Infowise er vi specialister i at gennemgå hele sikkerhedsniveauet hos virksomheder. Vi foretager en 360 graders vurdering af det nuværende sikkerhedsniveau samt beskriver eventuelle anbefalinger.

360 graders analysen tager udgangspunkt i vores it-tilstandsrapport og  indeholder:

  • Sikkerheden på netværket.
  • Sikkerhed ifm. Mail (Office 365).
  • Adgang og password håndtering.
  • Sikkerheden i forbindelse med remote adgang til systemerne.
  • Sikkerheden omkring mobile medarbejdere og adgang til de centrale systemer.
  • Procedurer i forhold til it ved ansættelsesophør mm.
  • Hacker test, penetration test m.m.

Infowise er med hele vejen og sikrer at eventuelt valgte forstærkninger i ens forsvar bliver etableret.

Kontakt os i dag, og sætte et møde op, hvor vi kan drøfte hvad behov I har i jeres virksomhed.

1 2 3 4